HOIATUS! Enne kasutatud auto ostmist loe neid 7 nõuannet oma ala eksperdilt!
Oled ostmas uut autot, aga automüüjaid on raske usaldada? Siin on sulle 7 head nõuannet!
Tänapäevaste võimaluste juures saab autot osta kodust lahkumata. Nii palju erinevaid ettevõtteid, kes toovad auto välismaalt tellimise peale. Samuti on meil kohapeal olemas sadu kasutatud automüügi platse, esindusi ja eraisikuid kes autosi müüvad. Kelle käest siis lõpuks kõige turvalisem on kasutatud sõiduk soetada? Siin polegi tegelikult ühte kindlat vastust. Ükskõik kelle käest võib saada hea auto, aga samuti ka kehva. Enne ostu tasub internetist otsida selle konkreetse auto tüüpvigasi, et teada kuhu rohkem tähelepanu pöörata autot ostes.
Soovin abi auto ostmisel »Kõik mis liigub, see kulub. Seda ütlust teab igaüks. Kasutatud auto ostmisel tuleb kindlasti arvestada ka hooldus ja remodnikuludega, mida tihti uue auto puhul tegema ei pea. Samas uue auto ostmine salongist võib tegelikult rahakotile palju suurema augu teha. Esimene suur hinnalangus tuleb juba lihtsalt poest välja sõites. Isegi kui oled auto liisingusse võtnud, aga pead auto kiirelt maha müüma siis võib juhtuda, et jääd pangale hoopis lihtsalt võlgu. Olenevalt sellest mis autot sa osta tahad, tuleb teise ringi auto kokkuvõttes soodsam kui täiesti uus. Seda selletõttu, et esimene kõige suurem hinnalangus on juba ära olnud, autod tegelikult kestavad väga hästi isegi kuni 300000 km kui neid korrektselt hooldada vastavalt hooldusplaanile, ehk siis remonttöid ei pruugi üldse tullagi. Samuti ei pea tegema kasutatud autol kaskot, mis teatud markide puhul võib ka ülemäära kulukas olla aastate lõikes. Kasutatud auto ostmine võib olla suures plaanis palju soodsam. Kulukuse kindlaks tegemiseks on kõige lihtsam vaadata sarnase varustusega sama margi uue auto hinda salongis ning siis numbrid paberile kirja panna. Uue auto reaalne hinnalagus on kuni 20% juba esimese paari kuuga, sealt edasi kukub hind veel kolinal paari aastaga. Selleks, et arvutada kasutatud auto hinnavõitu jaga uue auto hind kahega. See omakorda kolmega. Sinna juurde lisa liisingu intressid ning kasko ja saadki kätte auto kulu aastas. Sinna kõrvale võta kasutatud auto hind, võta sealt 30% maha, lisa sinna ootamatud remondikulud vastavalt auto varuosade ja hoolduse hinnale, korruta kolmega ning löö numbrid kokku. Tulemus reeglina üllatab.
Soovin abi uue ja kasutatud auto vahel valimisel »Nii paljud ettevõtted pakuvad täna võimalust autot tellida välismaalt. Küsimus on, aga selles, kas sealt toodud auto ikka lõpuks vastab sellele olukorrale mida lubatakse? Kirjas on, et tehakse ka ostueelne kontroll. Aga mida see jällegi sisaldab? Veoauto juht käib ümber auto ja ütleb, et kõik on okei? Kas seda protsessi saab 100% tõepähe võtta mida lubatakse? Siin täna veel jääb kahjuks suur küsimus õhku. Kõige kindlam on ikka ise oma silmaga näha, mida seal kontrollitakse ja kuidas, siis ei pea ettemaksu rahast ilma jääma kui auto tegelikult ikka ei sobi. Riskide vähendamiseks tasub tellimuse täitjale enne helistada ja täpselt järgi küsida mida kõike seal kontrollitakse. Üle tasub lugeda ka väljavalitud auto tüüpvead, siis tead mis osade kontrolli müüjalt küsida. Eesti keeles on seda infot täna kahjuks vähe, aga Inglise keeles on infot tuhandeid lehekülgi. Kui ise ei oska Inglise keelt, siis palu appi mõni tuttav, kes saab sellega abiks olla.
Soovin abi auto välismaalt ostmisel »Liisinguid ja laene tasub kasutada kallimatel autodel, siis on võimalus jätta hinnale jääk liisinguperioodi lõpus ja auto enne maha müüa ning teenusepakkujale jääk tagastada. Odavamate autode puhul on mõistlikum see otse välja osta, kuna väikelaenude intressid on meeletult kõrged ja nii läheb auto koguhind kõvasti üle samaväärse auto turuhinna. Odavama auto puhul võib ette tulla ka suurem remont. Näiteks läheb 3 kuud peale autoostu blokikaane tihend läbi, siis selleks, et auto uuesti sõitma saada peab kuhugi viima suurema summa raha. Kui see hetk seda olemas ei ole ja juba üks kallis autolaen on kaelas, siis võib tulla ette olukord kus auto seisab maja ees kasutult ja laenu peab ikka edasi maksma. Aga kui kogusid enne raha ja ostsid auto välja, jääb sulle võimalus remondiraha laenata. Kui ei ole võimalust autot välja osta, tasub küsida pakkumist võimalikult paljudelt teenuse pakkujatelt ja nende seast valida kõige väiksema kogukuluga toode.
Soovin konsultatsiooni auto finantseerimise teemal »Autode ajalugu on kõige kindlam kontrollida otse esindusest, mida pikem esinduse ajalugu, seda parem. Samas tasub alati küsida ka, mida nende hoolduste käigus tehtud on. Tihti juhtub, et esinduses on vahetatud ainult mootri õli ja kõik teised remondid on tehtud kuskil järelteeninduses või on üldse tegemata. Kindlasti tasub teha ka mõni online vin koodi kontroll. Paljude autode avarii ajalugu on sealt kättesaadav. Avariisi on võimalik ka ise oma silmaga selgeks teha. Esimese asjana tasub kohe vaadata igasuguseid vahesi. Ukse vahed, kapoti vahed, tagaluugi vahed ja tulede vahed. Kui üks pool erineb teisest ikka tuntavalt, siis see on esimene märk, et antud sõiduk on läbi teinud suurema avarii. Mõni väiksem pleki mõlkimine ei tee autot halvemaks, aga kui auto on ikka mahakandmisele sõidetud ja kere on olnud kõver, siis võib eeldada, et ka padjad on lahti olnud. Sellisel juhul ei ole sõitjate turvalisus järgmises avariis garanteeritud. Kui vahed on kõik paigas, aga detailile värvitoonid erinevad, siis tasub minna kuhugi värvitöökotta kus on värvipaksuse mõõtja olemas. Selleks, et kindlaks teha kas avarii on olnud suurem tuleb üle mõõta värvi paksus ukse postidelt, amordi pukkadelt kapoti alt, kui saab siis ka lansekatelt. Tavaliselt on uksepostide värvipaksus umbes 100 mikronit, kui antud kohad on üle värvimata, siis oli tegu tõenäoliselt väikese plekimõlkimisega. Vastupidisel juhul võib aga kindel olla, et auto on läbi teinud suurema avarii. Siis tasub järgmist autot vaatama minna.
Soovin abi auto ajaloo kontrollimisel »