TTJA all tegutseva tarbijavaidluste komisjoni lauale jõudis automüügiga tegeleva ettevõtte Estonian Motors OÜ ja tarbija vaheline vaidlus, mille põhjustas mõne nädalaga ära lagunenud kasutatud auto.
Märtsis soetas inimene firmalt sõiduauto Ford S-Max hinnaga 4000 eurot, kuid kolm nädalat pärast sõiduki kättesaamist muutus see kasutamiskõlbmatuks. Maanteel läksid mootori pöörded põhja, mootoris tekkis kolin ja summutist tuli suitsu, autoga edasi sõita ei olnud võimalik.
Inimene viis sõiduki kontrolli firmasse Saare Autex, kus tehti kindlaks, et sõidukil purunes turbo. Klient pöördus firma poole, nad said kokkuleppele, et kaupleja hüvitab tarbijale turbo remondist 200 eurot, kokku läks remont maksma 600 eurot.
Pidu polnud aga kauaks, sest juuni alguses tõusis sõidukil õlitase mootoris, mille tulemusel auto suitses. Autol tuvastati katkine kütusevoolik, mis ära parandati. Fordile teostati ka diagnostika, millest selgus, et turbo juhtimine on vigane.
Juuli alguses tõusis õlitase jälle ohtlikult kõrgele, Saare Diisel OÜ-s tehti masinale diagnostika, mille käigus avastati, et auto pihustid on kulunud. Neljast pihustist kaks olid katki ja teised kaks viimase piiri peal. Selle remont oleks inimesele maksma läinud 1833,84 eurot. Autoga enam sõita ei olnud võimalik, alates sellest ajast on see kasutuna seisnud.
Tarbija esitas juulis firmale lepingust taganemise nõude ja alternatiivina 50% sõiduki remondikulude hüvitamise nõude summas 916, 92 eurot (Saare Diisel OÜ hinnapakkumise alusel). Lepingust taganemisel soovib klient firmalt raha tagastamist summas 4490 eurot, mis koosneb tehnoülevaatuse tasust (39 eurot), sõiduki ümberregistreerimise tasust (192 eurot) ja sõiduki eest tasutud summast (2000+1959 eurot) ja sissemaksuks antud vana auto tasust (300 eurot).
Estonian Motors OÜ ei nõustunud kliendi ettepanekutega, sest ülevaatusel puudusi ei leitud. Ettevõte kompenseeris heast tahtest osa turbo purunemise remondist, kuigi ei leidnud endal süüd. Pihustid olid firma väitel auto üleandmisel korras. Samuti on firma arvates arve pihustite vahetamise eest ülepaisutatud. Nemad saaks pihustid soetada ja vahetuse korraldada oluliselt soodsamalt.
Tarbijavaidluste komisjon otsustas, et firma peab sõiduki ära parandama, selleks antakse firmale kaks nädalat.
“VÕS § 218 lg 2 kohaselt tuleb tarbijalemüügi puhul eeldada, et kuue kuu jooksul asja ostjale üleandmise päevast ilmnenud lepingutingimustele mittevastavus oli olemas asja üleandmise ajal, kui selline eeldus ei ole vastuolus asja või puuduse olemusega ning tõendamiskoormus lasub Kauplejal,” seisab kirjas komisjoni otsuses.
Kui firma selle aja jooksul autot ära ei paranda, siis tuleb neil kliendile raha tagasi maksta.